Alltid fri frakt på naturalshop.se
Natural Store Köp och Ordervillkor
Här hittar du Natural Store ABs (publ) köp och ordervillkor som du godkänner när du genomför ett köp hos oss. Självklart är du som kund viktigast och vi gör allt för att göra villkoren så fördelaktiga för dig som möjligt. Vi erbjuder bland annat gratis frakt och 14 dagars öppet köp.
Tillämpning och konsumentskydd
De allmänna villkoren tillämpas på det köpeavtal som du som konsument sluter med Natural Store AB (publ), organisationsnummer 556519-7729, nedan kallat Natural Store. För att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) samt från och med 25 maj 2018 dataskyddsförordningen (GDPR) på samtliga köp på www.naturalshop.se. Vid en eventuell tvist mellan Natural Store och dig som kund följs Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Natural Store strävar efter att informationen på Webbsidan alltid ska vara så korrekt som möjligt, men reserverar sig dock för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Webbsidan, såsom exempelvis fel i produktbeskrivning, innehållsförteckning, felaktiga priser, och/eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Natural Store har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst.
Fraktsätt
Vi erbjuder gratis frakt inom Sverige. Vi skickar varor med Postnord 1:a klassbrev (ej spårbart) eller DHL (spårbart). Vi skickar för närvarande endast varor inom Sverige från shopen. Kontakta oss för beställning till utlandet.
Orderbekräftelse
När du beställt dina varor skickas ett mail till den e-post adress du angivit vid ditt köp som bekräftar att vi mottagit din order. Denna orderbekräftelse fungerar även som ditt kvitto och kan vara bra att spara vid eventuell kontakt med vår kundtjänst.
Leveranstid
Med Postnord 1:a klassbrev är leveranstiden normalt 2–5 vardagar och med DHL 1-3 vardagar. Om beställaren bor norr om Sundsvall samt om avisering görs via post kan det tillkomma en dag. Om ordern läggs efter klockan 12 skickas paketet iväg från vårt lager dagen därpå. Om en försändelse mot förmodan blir väsentligt försenad har du som kund alltid rätt att häva köpet.
Outlöst paket
Outlöst paket debiteras med avgift på 149 kronor för att täcka de fraktkostnader som ett icke uthämtat paket innebär. Ditt paket ligger normalt i 14–21 dagar hos postombudet innan de skickas tillbaka till vårt lager.
Betalningssätt
Du kan välja flera olika betalningssätt via vår kassa som tillhandahålls av Svea Bank AB. När du genomför ditt köp godkänner du samtliga av deras villkor som finns länkade i kassan.
Prissättning
Alla priser på Natural Store är inklusive svensk moms (6%, 12% eller 25% beroende på vara). Priserna inkluderar inte betalnings- och fraktavgifter som anges separat. Natural Store förbehåller sig rätten att löpande ändra priser på samtliga varor i vårt sortiment, både till det högre och till det lägre. Natural Store reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella fel i bilder, produktbeskrivning eller teknisk specifikation och felaktiga priser samt prisjusteringar. Natural Store äger rätten att korrigera sådana eventuella fel och uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara kommer Natural Store meddela kunden om detta och invänta kundens godkännande alternativt annullera ordern. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning eller felaktiga saldon. Samtliga kampanjer hos Natural Store gäller så långt lagret räcker om inte annat är specificerat i produktbeskrivningen.
Ångerrätt
Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor.
Du har 14 dagars öppet köp från den dagen du har mottagit ditt paket, under förutsättning att produkten skickas tillbaka i oförändrat skick och i oskadad originalförpackning. I de fall produkten är förseglad ska den vara obruten. Kontakta kundtjänst för att returnera dina varor. Fraktkostnader och expeditionsavgifter för returförsändelsen står konsumenten själv för. Returadress är:
Natural Store AB
C/O Stjärndistribution
Hästskovägen 12
813 33 Hofors
Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen, därför är det viktigt att varan inte kommer till skada under frakten. Kunden står för eventuella skador under transporten. Vi rekommenderar alla våra kunder att skicka spårbara paket för kundens säkerhet. Notera att returen ska skickas direkt till vårt lager, inte till ett postombud. Kontakta ditt närmaste postombud för närmare uppgifter. Har du frågor angående ångerrätt/retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.
Reklamation & garanti
Om du fått hem en vara som visar sig vara defekt eller felaktig på något vis kan du returnera denna helt utan kostnad. Reklamationer ska göras inom 30 dagar från det att ordern mottagits. När den defekta varan har levererats till Natural Store skickar vi ut en ny produkt, alternativt återbetalar totalbeloppet.
Det tar 3–5 bankdagar för pengarna att sättas tillbaka in på kontot. Märk reklamationspaketet tydligt med Natural Store, se till att din följesedel finns med i paketet. Paketet skickas till:
Natural Store AB
C/O Stjärndistribution
Hästskovägen 12
813 33 Hofors
Vi rekommenderar alla våra kunder att skicka spårbara paket för kundens säkerhet. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen. Har du frågor angående ångerrätt eller retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst!
Transportskador
Natural Store ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att paketet inte är transportskadat.
Återbetalning
Vid ångrat köp får beställaren sina pengar tillbaka inom 30 dagar från den dag då Natural Store mottagit meddelandet om reklamation eller ånger.
Personuppgiftspolicy
Natural Store ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen och EU:s dataskyddsförordning (GDPR). Genom godkännande av köpeavtalet eller registrering av konto hos Natural Store samtycker du till att dina uppgifter sparas, för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid kommande köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus samt för utskick av erbjudanden och information via sms, e-mail eller annan direktreklam som skickas direkt från Natural Store eller via någon av Natural Store tjänsteleverantörer som tillhandahåller tjänster/system för utskick. Som kund kan du ta del av de sparade uppgifter, ändra dem eller be om radering. Du kan också när som helst ta tillbaka ditt samtycke till att få erbjudanden. Vill du avstå från sms eller nyhetsbrev kan du kontakta oss på info@ns.wonderbird.se. Läs mer om vår personuppgifts- och integritetspolicy här.
Åldersgräns
Man måste vara över 18 år för att få handla på Natural Store utan förälders medgivande.
Cookies
Den här webbplatsen innehåller cookies. En cookie är en en liten textfil som lagras på din dator som bl.a. berättar för oss om ditt användarnamn hos oss samt om du är en ny eller återkommande besökare till butiken. Din webbläsare måste acceptera cookies, annars kommer du inte kunna lägga några varor i din varukorg. Har du några problem eller frågor kring detta kan du alltid vända dig till vår kundtjänst så hjälper vi dig.
Säkerhet
naturalshop.se är krypterat med SSL-skydd vilket syns i URL-fältet, vilket skyddar dig som konsument från osäker hantering av personuppgifter.
För betal- och kreditkort använder vi oss av företaget Svea Bank, som är leverantör av säkra betallösningar på internet. Inga kontouppgifter eller personuppgifter lagras av oss.